T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / AVCILAR - Ambarlı İlkokulu

Rehberlik

REHBERLİK NEDİR
Bireyin kendini anlamasını, problerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitelerini kendilerine en uygun düzeyde geliştirmesi, çevresine dengeli ve sağlıklı uyum sağlaması ve böylece kendini geliştirmesi için uzman kişilerce bireye verilen psikolojik yardımdır. -
Kepçeoğlu 1994

REHBERLİĞİN İLKELERİ
Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir ve saygıya değer varlıktır.
Rehberlik hizmetlerinden yararlanmada gönüllülük esastır.
Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde gizlilik esastır.
Rehberlik hizmetlerinin etkili bir biçimde gerçekleştirilmesi için tüm ilgililerin katılım, destek ve
işbirliğini gerektirir.
Rehberlik hizmetleri tüm öğrencilere yöneliktir.
Rehberlik hizmetlerinde bireysel farklılıklar a saygı esastır.
Rehberlik hizmetleri planlı, programlı, örgütlenmiş bir biçimde ve profesyonel bir biçimde
sunulur.
Rehberlik hizmetleri eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. (Kuzgun,1988)

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞIN AMAÇLARI
Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın amacı; öğrencinin fizyolojik, psikolojik, sosyolojik kültürel.v.b özelliklerini dikkate alarak, kendisini gerçekleştirmesini sağlıklı, mutlu ve başarılı bir yaşam sürmesini sağlamaktır. Rehberliğin amaçlarını şu şekilde sıralayabiliriz.
Öğrencinin, kendi kendisini tanımasına ve anlamasına yardım etmek.Okul ve çevreye uyumlarını sağlamaya yönelik tanıtım yapmak .
Ailesi ve çevresiyle sağlıklı ve dengeli ilişkiler kurmasına yardım etmek.Problemlerinin çözümü için seçenek oluşturmak, problem çözme anlayış ve becerisini kazandırmak.Öğrenciye bağımsız, özgün kişilik özellikleri kazandırmak.Öğrencinin kişisel ve toplumsal özelliklerinin gelişmesine yardım etmek.İlgi yetenek ve becerilerini açığa çıkarmak, geliştirmek.Karar verme ve tercih yapma bilgi ve becerisini kazandırmak.Öğrenciye iş ve meslek imkanları konusunda bilgi vermek,yetenekleri doğrultusunda tercihler
yapmasını sağlamak.Öğrenciye kendisini sürekli olarak geliştirmesi gücü ve anlayışını kazandırmak.Ders başarısını arttırmak amacıyla verimli ders çalışma yollarını öğretmek.Öğrenciye; fiziksel, duygusal sosyal sağlığını koruma yollarını öğretmek.Okulumuzda Yürütülen Rehberlik Hizmetleri 

Eğitsel Rehberlik:

Çalışma davranışlarını düzenleme
Verimli ders çalışma ve test çözme teknikleri
Başarıyı arttırma yolları
Sınavlar hakkında bilgi verme
Sınav kaygısıyla baş etme
Zaman yönetimi

Kişisel –Sosyal Rehberlik:
Arkadaşlık İlişkileri
Çatışma çözme yöntemleri
İletişim becerileri
Ergenlik dönemi özellikleri
Özgüvenle ilgili rehberlik etkinlikleri
Problem çözme becerileri

Mesleki Rehberlik:
Çevrede bulunan iş olanaklarının tanıtılması
Üst öğrenim kurumlarının tanıtılmasıi
Meslekleri tanıtacak etkinliklerin uygulanması
Grup Rehberliği:
Sınav kaygısı
Öfke kontrolü

                                                                                 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 29.12.2014 - Güncelleme: 25.12.2023 22:59 - Görüntülenme: 1292
  Beğen | 0  kişi beğendi